Miluji mýdlové opery a retro seriály.

4. 07. 2019 15:06:51
Jsem divná, asi jo, ale kdo dnes není. Každý má nějakou tu svoji úchylku což je celkem fajn. Přece nejsme kopie sebe samých ale jedinečné a neopakovatelné osobnosti jak se nám snaží namluvit či spíše domluvit strážci našich duší

psychologové. I když já mám ještě jednoho strážce kterému plně důvěřuji a moc se svému anděli strážnému omlouvám, že musí být v neustálé pohotovosti vždy připraven v plné polní. Člověk na stará kolena by měl zmoudřet. Někdy ale úplně zblbne.Takto nás příroda stvořila a úplně nahaté s duší čistou jako lesní studánka pustila do velkého světa. Ještě než se stačili pořádně nadechnout, už pro nás ten největší scénárista zvaný Život psal první roli. Někomu ušitou přímo na tělo, u jiného se netrefil či to pořádně přepískl. Výhoda vyššího věku, nemyslím ještě stáří ale období, kdy mládí je prostě nenávratně pryč a do důchodu daleko je, že si tu svou úchylku či neopakovatelnou jedinečnost mohu užívat aniž bych dumala nad tím, co si pomyslí ostatní lidé. Dnes už vím, že oni můj život nežijí a neodžili jediný den v mém těle, citech i myšlenkách. Tak ať si myslí co chtějí.

Naštěstí mě onen doktor pocházející odněkud z Německa ještě nenavštívil a věřím, že na má vrátka nezaklepe ještě hodně dlouho, na rozdíl od toho čísla v kalendáři co na ně klepe pomalu každou chvíli. Pamatuji se tak pětadvacet let nazpátek, kdy téměř všechny seriálové nadšence nebo-li dnešním jazykem telkaholiky odchované Chalupáři, Čtyřmi tankisty, Chlapi a chlapci či tou nejspravedlivější prodavačkou ze všech prodavaček za pultem Annou Holubovou pohltila americká sága ropných magnátů Dallas. Sama se od obrazovky téměř neodlepila, bylo takřka nemožné, aby mi unikl jediný díl s nenapravitelným padouchem Džejárem a jeho bratrem, téměř andělským stvořením o němž snily stovky žen Bobbym po jehož smrti nezůstal suchý snad jediný kapesníček. A tak jak bývala Amerika v našich očích naprosto dokonalá, Dallas zažil své zmrtvýchvstání a ze záhrobí vrátil na scénu Bobbyho. Prostě jen tak, Pamela se jednoho dne probudí ze zlého snu a najde ho šokovaná ve sprše. Taťka nikdy toto mé vyžívání se v ženských dojácích jak často pronášel nepochopil tak jako já to jeho uf, co děláte bábovky nedopečený, co tam stojíš jak tvrdé Y při sledování hokeje nebo fotbalu. Zatímco já mívala zvlhlé oči a po bytě chodívala jako náměsíčná po své Venuši, on zase orosené čelo a po prohře jeho manšaftu byl zralý na odvoz záchrankou na Měsíc.

Tak jak se otevřeli světu, doslova se roztrhl pytel s nejrůznějšími slaďáky mýdlových oper. Zvláště my ženy nemohly vynechat příběh slepého děvčátka se smaragdovýma očima, kdy nejen do našich příbytků ale především srdcí vstoupila Esmeralda. Po ní přišla Kassandra, Manuela a Divoký anděl s tak trochu praštěnou služtičkou Milagros. Uplynulo pár let a legendární Esmeralda se vrátila a to hned poněkolikáté za sebou. Pohádkovému manželství s milovaným Josém Armandem zazvonil zvonec a hned jsme opět na úplném začátku při zrodu nového života za velké bouře opředeném tajemstvím. A jelikož mezitím vyrostla nová generace, tvůrci seriálu natočili modernější verzi Esmeraldy v seriálu Slepá láska a Divokého anděla nahradil ten nespoutaný. Zvláště nyní v létě si ráda po příchodu z bazénu, grilovačky či jen letmé procházky plnými doušky vychutnám seriály "svého mládí". Krom legendární Esmeraldy, Chlapů a chlapců si zamilovala Nemocnici na kraji města. Sedím před obrazovkou a žiji příběhem primáře Sovy, doktorky Čeňkové i doktora Štrosmayera s legendárním a na tehdejší dobu odvážným výrokem o vznášející se hlouposti vtělené v holubičku či té krávě nebeské. Pohlcená seriálem nakonec nevnímám realitu na tož, abych přemýšlela, zda je včera, dnes či zítra. Ze seriálu na mne dýchl závan minulosti a já ulehám s myšlenkou a tak i trochu přáním probudit se včera.

Opět se tak moci setkat s těmi, které tolik milovala a bez nichž svět už není a nikdy víc nebude takový jako předtím. Smýt pár roků a začít úplně jinak. Se stejným rozumem a zkušenostmi jaké mám dnes bych se dokázala zcela jistě vyhnout mnoha osudovým chybám. A láska a rodina by vždy byla na prvním místě a nikdy jinak. Často si v myšlenkách přehrávám svůj vlastní seriál nazvaný Druhý břeh za tím mostem duhovým. Vidím odcházet svou babičku po dřevěném mostě přes sluncem zalitou řeku zapomnění na jejíž hladině se objevují různé kapitoly její životní etapy. Jakoby se zde otevřela kniha lidského života v níž lze číst jen srdcem. V jejích patách cupitá věrný pes Žulda. Když se přibližují ke středu oba zalije jakýsi jas až musí přivírat oči aby je neoslepil. Na most našlapují lehounce, jakoby se vznášeli. Udělají ještě pár kroků a z chabých těl odchází stáří a kamsi do neznáma mizí všechny neduhy, starosti a strasti. Krásný mladý pejsek poskakuje po duhově zbarveném mostě a na břeh vstupuje nožka hezké mladé ženy vítající se svou maminkou, tatínkem a mnoha dalšími po kterých celý život tesknila a nosila je zlatým písmem vepsané ve svém srdci. A nakonec přivítají i své děti, mladé, krásné, zdravé a šťastné. A na úpatí hor spatří dům nad nímž se tkví nápis Bůh je láska.

Autor: Vladislava Chourová | čtvrtek 4.7.2019 15:06 | karma článku: 9.81 | přečteno: 267x

Další články blogera

Vladislava Chourová

Bydlím u své kočky.

Mnohý řekne jen kočka. Obyčejná svéhlavá kočka, která uzná za vhodné, kdy se má přijít pomazlit nebo si vůbec najít na svého páníčka čas. Moje kočičky však jsou vznešené, umazlené bytosti s velkým kočičím srdíčkem. Prostě dámy i

16.9.2023 v 19:38 | Karma článku: 19.56 | Přečteno: 399 | Diskuse

Vladislava Chourová

MS v hokeji 2023.

Miluji hokej. Vlastně mě k němu přivedl můj tatínek. Zatímco on pln hrdosti celým svým srdcem fandil českému týmu, já jsem zase především v mladším věku fandila své zemi zaslíbené Kanadě, v níž jsem toužila žít. Jenže jak se říká,

16.5.2023 v 17:04 | Karma článku: 9.24 | Přečteno: 219 | Diskuse

Vladislava Chourová

Staří jako Metuzalém a upachtění jako Mojžíš aneb důchod in memoriam.

Metuzalém žil neuvěřitelných 969 let. Tak praví kniha Genesiis. Dle vědeckého bádání se však může jednat o písařskou či překladatelskou chybu a Metuzalém by se na tamní dobu dožil úctyhodného Bohem požehnaného věku 81 let, kdy

13.5.2023 v 15:28 | Karma článku: 14.96 | Přečteno: 458 | Diskuse

Vladislava Chourová

Darinka. Tam za duhovým mostem

Tolik let už uplynulo od doby, co jsem opustila říši lidí, svých milovaných a přešla přes duhový most. Je to přesně dvanáct let. A přesto si vše pamatuji úplně přesně. Jako by to bylo včera. Před lety si mě pořídila navzdory svým

16.4.2023 v 14:50 | Karma článku: 10.09 | Přečteno: 121 | Diskuse

Další články z rubriky Letní povídka

Danka Štoflová

Jak mi ďábel láskyplně olíznul ruku!

Vdala jsem se za Tammyho, čerokézského indiána, žijícího v New Yorku. Ukázal mi, že život je zvláštní a mnoho věcí nevidím. Jenže já jsem česká holka a vím toho dost. Každý v New Yorku má svého psychoterapeuta, je drahý a k ničemu

27.6.2022 v 13:00 | Karma článku: 46.36 | Přečteno: 10305 | Diskuse

Danka Štoflová

Kulový blesk - aneb Nedám ti svůj hrnec!

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Žijeme v Severní Karolíně, na úpatí Great Smoky Mountains. Indiáni jsou pověstní svojí mlčenlivostí. Tak přesně ta mi leze děsně na nervy.

23.6.2022 v 10:31 | Karma článku: 46.20 | Přečteno: 5613 | Diskuse

Lucie Hejnalová

Na kole kolem a okolo

Pravidelně jezdím na kole. To v mém případě znamená, že si pravidelně jednou za cca 15 let koupím kolo, doladím výbavu a namlouvám sama sobě, jak budu pořád jezdit a kolo se stane mou nedílnou součástí. Hahaha.

22.6.2022 v 17:15 | Karma článku: 15.09 | Přečteno: 369 | Diskuse

Danka Štoflová

Rozkošná sexy piha, přímo pod zadkem!

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Žijeme v Severní Karolíně poblíž indiánské rezervace, snad šťastně. Byla jsem a vždycky budu žárlivá. I když vím, že kolečka osudu zapadla přesně na ta správná místa.

16.6.2022 v 10:53 | Karma článku: 47.11 | Přečteno: 16284 | Diskuse

Danka Štoflová

O dívce jménem Faith

Vdala jsem se za indiána z kmene Čerokí, a žijeme v Severní Karolíně poblíž Národního parku Great Smoky Mountains.Indiáni věří, že osudy lidí a naší planety se odvíjí v cyklech.V cyklech zvláštních a neuvěřitelných, až srdce bolí.

14.6.2022 v 9:20 | Karma článku: 46.18 | Přečteno: 4928 | Diskuse
Počet článků 102 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1093

Kdo vůbec jsem. Prostě obyčejně neobyčejná ženská. Aktivně sportuji, miluji zvířata, přírodu, ráda se podívám na hezký film či přečtu hezkou knížku. Věřím v anděly strážné kteří u mě mají často pohotovost, boží mlýny a lásku, krásnou, čistou a upřímnou která může mít klidně čtyři nožičky a po celý rok nosit kožíšek.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...