Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Poklonu skládám vám Mistře Gotte.

Karel Gott oslaví své neuvěřitelné osmdesátiny. Musím říci, že tohoto zpěváka miluji od svého dětství. Tolik nádherných písniček které mne provázely životem a provázejí dodnes. Převedly mne přes most dětství před bránu 

 světa dospělých do něhož tehdy strašně moc chtěla vstoupit. Chtěla mít prsa, namalované oči a pusu rudou od rtěnky jako maminka. A také být velká slečna, mít kluka a tak nějak si žít podle svého. Zdálo se mi, že mi rodiče až tak moc nerozumí a jejich názory jsou předpotopní. Zula si své dětské střevíčky a vhodila do řeky zapomnění. Namísto nich obula boty lásky, zklamání, radosti i trápení a také plné slz. Nejednou se ohlédla zpět a toužila vrátit se zpátky, nazout své dětské střevíčky a užívat si svého pohádkového světa princezen, rytířů na bílém koni a hlavně nádherných snů. Brána však zůstala zavřená. A já se znovu zaposlouchala do těch nádherných tónů co pohladí po duši.  Písnička Svět byl fajn, svět byl náš mi připomenul dobu mého dospívání kdy nám patřil svět, na vše hned měli a znali odpověď a naivně si mysleli, že jak jsme mladí, krásní a nevinní, že nám celý svět leží u nohou a když se do mě zamiloval sedmnáctiletý mladík, byl prostě moc starý a já ho poslala k vodě. Buď sbohem brácho z dětských let, stýská se mi, píši vzkaz letmo do vzduchu který se v jediné vteřině stává minulosti. Čas ho odnáší kamsi do neznáma.

A pak přichází Lady karneval, ano, bývala jsem princeznou dětských karnevalů a později královnou plesů, kde asi ta léta jsou. Hrál jsem ti hrál, hrál nad řekou s mou kytarou pravěkou. Má první láska u táborového ohníčku u řeky jejíž hladina byla tak krásně propletena stříbrnými nitkami měsíce co mi hrál ty nejkrásnější písničky. A já byla v sedmém nebi, tak nádherná romantika jako z pohádky. Uplynulo pár let a zaznělo jen Čau lásko a každý šel jinou cestou a s někým jiným. Jakoby Dávné lásky ve společném duetu s Hankou Zagorovou patřily jen a jen mým vzpomínkám na všechny lásky mého života. A tak se rozhodla jít za štěstím. A když ho našla, tak mi uletělo. A přesto Stokrát chválím čas v němž prožila nejkrásnější období svého života s těmi, které tolik milovala a snad se jednoho dne opět spolu sejdeme u jednoho velkého stolu někde na mlhavém obláčku. Občas si připadám jako malé kotě, které by se tak rádo schoulilo pod ochranná křídla mateřské náruče a tak jdu zapálit své mamince svíčku na blízký hřbitov a mým nitrem zní Ave Maria. Narodila se ve stejném roce jako Mistr, jen osmdesátiny by oslavila o pár měsíců dříve. A byla by schopna na ně toho Karla pozvat. Věřím že mu pošle z nebe krásnou gratulaci po křídlech andělů.

V koruně stromů slyším nádhernou ptačí árii a hned jakoby zdáli zní, že už nepohladím Marii, jakoby mne Karlova píseň chtěla alespoň trochu utěšit a vynést tu bolest z duše ven. Má maminka se jmenovala Marie a Karla zbožňovala stejně tak jako já. Když se před sedmadvaceti lety vdávala má mladší sestřička a brala si muže svých snů, rozezněly se sálem Zvonky štěstí. A to štěstí a láska je provázela celý život, než-li se její milovaný manžel odebral na věčnost. A pak Vánoce bílé, nejkrásnější svátky v roce, občas na blátě, i když já mám mnohem raději ty jarní kdy se příroda probouzí ze zimního spánku, vše voní a kvete, svítí sluníčko a rodí se nový život. Ale na Popelku k níž Karel Gott nazpíval Kdepak ty ptáčku hnízdo máš a věnoval jí i svůj Oříšek pro Popelku se moc těším. Bez této pohádky by snad ani ty pravé vánoce nebyly. Navrací mě zpět do dětství tak jako Karel Gott. Pan Gott se stal ikonou, alespoň pro mě, žijící legendou, bohem pozemské múzy seslaný shůry. Taková to osobnost se nerodí každý den, ale možná za sto, možná za tisíc let.

A tak posílám i já ke Karlovým požehnaným jmeninám pár slov jež vítr neodvane, plamen svíce nespálí a voda nespláchne.

Pocta vám Mistře.

Když vidím vaši tvář, jde

z ní jasná zář a hlas tajemný

co tóny zvonů zní.

Ta píseň z úst slavíka, co 

srdce se dotýká, jste nám 

vzácný dar nebesy požehnán

vzdávám vám hold k narozeninám Mistře

a svůj klobouk odhazuji

v dál.

 

Autor: Vladislava Chourová | sobota 13.7.2019 14:08 | karma článku: 16,46 | přečteno: 257x
  • Další články autora

Vladislava Chourová

Bydlím u své kočky.

Mnohý řekne jen kočka. Obyčejná svéhlavá kočka, která uzná za vhodné, kdy se má přijít pomazlit nebo si vůbec najít na svého páníčka čas. Moje kočičky však jsou vznešené, umazlené bytosti s velkým kočičím srdíčkem. Prostě dámy i

16.9.2023 v 19:38 | Karma: 19,56 | Přečteno: 402x | Diskuse| Společnost

Vladislava Chourová

MS v hokeji 2023.

Miluji hokej. Vlastně mě k němu přivedl můj tatínek. Zatímco on pln hrdosti celým svým srdcem fandil českému týmu, já jsem zase především v mladším věku fandila své zemi zaslíbené Kanadě, v níž jsem toužila žít. Jenže jak se říká,

16.5.2023 v 17:04 | Karma: 9,24 | Přečteno: 219x | Diskuse| Společnost

Vladislava Chourová

Staří jako Metuzalém a upachtění jako Mojžíš aneb důchod in memoriam.

Metuzalém žil neuvěřitelných 969 let. Tak praví kniha Genesiis. Dle vědeckého bádání se však může jednat o písařskou či překladatelskou chybu a Metuzalém by se na tamní dobu dožil úctyhodného Bohem požehnaného věku 81 let, kdy

13.5.2023 v 15:28 | Karma: 15,27 | Přečteno: 458x | Diskuse| Politika

Vladislava Chourová

Darinka. Tam za duhovým mostem

Tolik let už uplynulo od doby, co jsem opustila říši lidí, svých milovaných a přešla přes duhový most. Je to přesně dvanáct let. A přesto si vše pamatuji úplně přesně. Jako by to bylo včera. Před lety si mě pořídila navzdory svým

16.4.2023 v 14:50 | Karma: 10,09 | Přečteno: 122x | Diskuse| Miniblogy

Vladislava Chourová

Myšpulka z trojské ZOO se loučí se svými přáteli. Ví, že navždy.

Dlouho jsem se neozvala, já vím. Přece jen už jsem kočičí babička a i když stále vitální, věk už se stále více hlásí o slovo a stejně tak,

23.2.2023 v 23:43 | Karma: 24,37 | Přečteno: 552x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Polská romantika na palubě letadla. Pilot požádal letušku o ruku

24. dubna 2024  18:17

O pořádnou dávku romantiky se postaral polský pilot, který požádal o ruku svou přítelkyni letušku...

Desítky miliard dolarů pro Ukrajinu a zákaz TikToku. Biden to podepsal

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  17:46

Aktualizujeme Ve středu podepsal americký prezident Joe Biden po několikaměsíčním schvalování v Kongresu zákon...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval blízkým spolužačky

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 17:22

Policisté v úterý zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při...

Izrael pokročil v přípravě akce v Rafáhu, civilisty ochrání, uvedl mluvčí vlády

24. dubna 2024  16:55

Izrael pokročil v přípravách pozemní operace namířené proti palestinskému hnutí Hamás v Rafáhu na...

  • Počet článků 104
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1128x
Kdo vůbec jsem. Prostě obyčejně neobyčejná ženská. Aktivně sportuji, miluji zvířata, přírodu, ráda se podívám na hezký film či přečtu hezkou knížku. Věřím v anděly strážné kteří u mě mají často pohotovost, boží mlýny a lásku, krásnou, čistou a upřímnou která může mít klidně čtyři nožičky a po celý rok nosit kožíšek.

Seznam rubrik