Myšpulka ze ZOO si užívá hřejivého domova a lidské lásky.

6. 10. 2019 11:49:48
Esmeraldo, štěstí moje. Ty tvoje nádherné smaragdové oči, říkávala mi má nová paní a letmo mě políbila na čumáček. A mé smaragdové oči se zalily slzami. Paní jež měla srdce jen pro svou kočičku kterou si odchovala od koťátka a ona

ji považovala více za svou maminku než paničku, otevřela srdce i mě. Prostému tuláčkovi. Kočičí babičce. Najednou jsem byla tak naměkko, snad jak nikdy předtím. Jsem velmi pokorná kočička. A v mém novém domově jsem objevila jednu z kytiček, kterou my kočičky přímo zbožňujeme. Po šantě kočičí je to šáchor a jak výtečně chutná. Jak jsem tak přemýšlela o nesmrtelnosti brouka, přišlo na mě ono nutkání. Nevěděla jsem, co mám v tu chvíli dělat. V přírodě jsem vypustila loužičku takřka kdekoliv, ale tady jsem ztracená. Nutkání bylo stále silnější a já jsem začala nervózně škrábat na koberec a vrčet. Moje nová paní cosi vytušila a všude kolem rozestlala jakési bílé pleny určené pro nemocné a staré pejsky a kočičky, koťata a štěňata anebo zvířátka s inkontinencí stejně tak jako staří lidé. Nakonec jsem se s hlubokým ostychem vyčůrala v kuchyni na lino. Cítila jsem se moc trapně když mě ta černá kočka s pohrdavým pohledem sledovala. Má nová paní mi sice kočičí záchůdek připravila, ale blízko místa, kam chodila ta černá kočka. A já jsem se jí bála. Občas měla výraz krampusáka ve tváři a to mě děsilo. A také byla nesmírně žárlivá. Nejsem hloupá, věděla jsem kam chodí vykonávat svou potřebu. Naivně jsem si myslela, že si mě vezme pod patronát a všude mě provede a také vysvětlí spoustu důležitých a pro mě nových věcí. Ona ale buď jen syčela anebo si hrála na ublíženou, když její panička zmizela z dohledu. Nikdy bych na ní svou packu nevztáhla. Jednou dokonce vlezla do vany, stáhla ocásek a pronikavě brečela jako bych jí bůhví jak ubližovala. Buď byla tak dobrá herečka anebo, skrývala strach nebo prostě jen žárlila. Přece jen byla vychovaná jako jedináček a pěkně rozmazlený. Zatímco ona vyrůstala v teple a pohodlí, já jsem se musela aklimatizovat a tvrdě si vybojovat své místo pod sluncem.

Pro toulavé kočičky je každý nový den bojem o přežití. V létě to ještě jde, ale zima je moc krutá. Jak jen mě zábly pacičky. Mnohdy jsem se chodívala ohřát do stánků či prodejen se suvenýry. Jak jsem brzy zjistila, v bytě nežila jen ta černá kočka, ale také malá bílá myška. Snad jsem ji měla mnohem raději než tu černou kočku. Co však musím přiznat, Lucka svou paničku bezmezně milovala. Byla ji naprosto oddaná celým svým srdcem i duší. Myslím, že to bylo oboustranné. Jak já jsem jen té Lucce záviděla. Neprší na ni, nefouká, nezebou jí tlapičky a má každý den plnou mističku a teplý pelíšek. No spíš postel. A hlavně má někoho na koho se může spolehnout a kdo se o ni postará. Ale zase nemá takové zážitky jako já. Ví vůbec jak vypadá takový slon, opice nebo plameňák.A jak je z jara kdy se příroda oblékne do květovaného šatu a vše tak nádherně voní venku krásně, a pak v létě. To se celé dny vyhřívám na sluníčku a pozoruji veškerý ten šrumec kolem. A také štěbetání ptačí i to lidské. A večer, když vše utichne hledím na nebe poseté hvězdami. Jak krásně se třpytí. Jsem fascinovaná tou nádherou. A Lucka žije jen zavřená v malé garsonce. Sice na okolní svět pohlíží přes okenní tabuli, ale pobyt v přírodě a na čerstvém vzduchu jí to nahradit nemůže. Kdyby měli alespoň balkón nebo terasu. Bohužel situace se vyhrotila, má nová paní musela jít do práce a bála se, že se mezitím než se vrátí popereme a všude kolem budou lítat chlupy. Částečně si za to mohu i sama, občas jsem zlověstně zavrčela jako tygr, Lucka varovně zasyčela v náruči své paní a i já jsem syčela a syčela jako ta zmije.Nakonec mě paní dala neuváženě zpět do přepravky a vrátila zpět do ZOO aniž tušila, kterak jí můj odchod za pár dní zlomí srdce. Byla jsem zmatená a také moc zklamaná. Jak já jen své nové paní věřila a v novém domově se mi líbilo. Těšila jsem se jak společně oslavíme vánoce. Svátky, kdy by nikdo neměl zůstat sám.

Mé první vánoce v lidské společnosti a teploučku. V ZOO mi není zle, jsou tu na mě hodní, ale přece jen jsem už starší kočička co si zaslouží prožít svůj podzim života v klidu a teple. Kde budu milována. Má nová paní se během týdne pro mě vrátila. Byla smutná a moc se jí po mě stýskalo. Prý jsem do domova vnesla světlo. A ta černá kočka prý neustále mňouká, což nikdy předtím nedělala, smutně kouká do mého pelíšku, vkládá mi tam hračky a patrně se cítí provinile. A také nechce žrát. Má nová paní mě chtěla vložit do přepravní tašky, ale mě se zatím moc nechtělo. Na jedné straně jsem moc toužila vrátit se tam, kde jsem se cítila dobře a bylo krásné teploučko. Měla jsem svou boudičku pod postelí. Je to sice úložný prostor, ale já jsem tam byla spokojená a také tam našla bezpečný úkryt před Luckou. Myslím, že by jsme se ani neporvaly, jsme přece kočičí dámy. Lucka je sice rozverná, je ještě mladá ale určitě by mi neublížila a já jí také ne. Vše bychom si vyříkaly naším jazykem a byl by klid. Proč jsou jen ti dvounožci tak netrpěliví a nedochvilní. Na té druhé jsem si musela vše pečlivě promyslet. Zatím je teplo, ale zimy se přece jen bojím.Ta paní slíbila, že ještě přijde tak uvidím. Možná s ní odejdu. Už vím kam jdu a co mě čeká. Vrčet raději nebudu a syčet také ne. A i Lucka už mě určitě lépe přijme. Po mé návštěvě poznala, že je přece jen lepší mít kamarádku než být doma stále sama když je panička v práci. A co víc, stále prý nakukuje do mého pelíšku který mám stále připravený. Vzpomínám si, když si moje nová paní pustila film s Kevinem Kostnerem Tanec s vlky, mé oči se zalily slzami. Skutečná krása se skrývá hluboko uvnitř. Je to krása duše. Věřím, že i Lucka má dobré srdíčko i když si navenek hraje na super hrdinku. Třeba se ještě někdy uvidíme i když mě už tolik času jako Lucince nezbýbá. Věk je sice pouhým číslem v kalendáři, ale nezapřu ho. Až vyrazíte do ZOO a kousek od šelmince a mlokária potkáte mourinku se smaragdovýma očima, jsem to já Myšpulka co vám převyprávěla tento příběh.

Autor: Vladislava Chourová | neděle 6.10.2019 11:49 | karma článku: 12.78 | přečteno: 186x

Další články blogera

Vladislava Chourová

Bydlím u své kočky.

Mnohý řekne jen kočka. Obyčejná svéhlavá kočka, která uzná za vhodné, kdy se má přijít pomazlit nebo si vůbec najít na svého páníčka čas. Moje kočičky však jsou vznešené, umazlené bytosti s velkým kočičím srdíčkem. Prostě dámy i

16.9.2023 v 19:38 | Karma článku: 19.56 | Přečteno: 399 | Diskuse

Vladislava Chourová

MS v hokeji 2023.

Miluji hokej. Vlastně mě k němu přivedl můj tatínek. Zatímco on pln hrdosti celým svým srdcem fandil českému týmu, já jsem zase především v mladším věku fandila své zemi zaslíbené Kanadě, v níž jsem toužila žít. Jenže jak se říká,

16.5.2023 v 17:04 | Karma článku: 9.24 | Přečteno: 219 | Diskuse

Vladislava Chourová

Staří jako Metuzalém a upachtění jako Mojžíš aneb důchod in memoriam.

Metuzalém žil neuvěřitelných 969 let. Tak praví kniha Genesiis. Dle vědeckého bádání se však může jednat o písařskou či překladatelskou chybu a Metuzalém by se na tamní dobu dožil úctyhodného Bohem požehnaného věku 81 let, kdy

13.5.2023 v 15:28 | Karma článku: 14.96 | Přečteno: 458 | Diskuse

Vladislava Chourová

Darinka. Tam za duhovým mostem

Tolik let už uplynulo od doby, co jsem opustila říši lidí, svých milovaných a přešla přes duhový most. Je to přesně dvanáct let. A přesto si vše pamatuji úplně přesně. Jako by to bylo včera. Před lety si mě pořídila navzdory svým

16.4.2023 v 14:50 | Karma článku: 10.09 | Přečteno: 121 | Diskuse

Další články z rubriky Letní povídka

Danka Štoflová

Jak mi ďábel láskyplně olíznul ruku!

Vdala jsem se za Tammyho, čerokézského indiána, žijícího v New Yorku. Ukázal mi, že život je zvláštní a mnoho věcí nevidím. Jenže já jsem česká holka a vím toho dost. Každý v New Yorku má svého psychoterapeuta, je drahý a k ničemu

27.6.2022 v 13:00 | Karma článku: 46.36 | Přečteno: 10305 | Diskuse

Danka Štoflová

Kulový blesk - aneb Nedám ti svůj hrnec!

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Žijeme v Severní Karolíně, na úpatí Great Smoky Mountains. Indiáni jsou pověstní svojí mlčenlivostí. Tak přesně ta mi leze děsně na nervy.

23.6.2022 v 10:31 | Karma článku: 46.20 | Přečteno: 5613 | Diskuse

Lucie Hejnalová

Na kole kolem a okolo

Pravidelně jezdím na kole. To v mém případě znamená, že si pravidelně jednou za cca 15 let koupím kolo, doladím výbavu a namlouvám sama sobě, jak budu pořád jezdit a kolo se stane mou nedílnou součástí. Hahaha.

22.6.2022 v 17:15 | Karma článku: 15.09 | Přečteno: 369 | Diskuse

Danka Štoflová

Rozkošná sexy piha, přímo pod zadkem!

Vdala jsem se za Tammyho, přímého potomka čerokézských indiánů. Žijeme v Severní Karolíně poblíž indiánské rezervace, snad šťastně. Byla jsem a vždycky budu žárlivá. I když vím, že kolečka osudu zapadla přesně na ta správná místa.

16.6.2022 v 10:53 | Karma článku: 47.11 | Přečteno: 16284 | Diskuse

Danka Štoflová

O dívce jménem Faith

Vdala jsem se za indiána z kmene Čerokí, a žijeme v Severní Karolíně poblíž Národního parku Great Smoky Mountains.Indiáni věří, že osudy lidí a naší planety se odvíjí v cyklech.V cyklech zvláštních a neuvěřitelných, až srdce bolí.

14.6.2022 v 9:20 | Karma článku: 46.18 | Přečteno: 4928 | Diskuse
Počet článků 102 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1093

Kdo vůbec jsem. Prostě obyčejně neobyčejná ženská. Aktivně sportuji, miluji zvířata, přírodu, ráda se podívám na hezký film či přečtu hezkou knížku. Věřím v anděly strážné kteří u mě mají často pohotovost, boží mlýny a lásku, krásnou, čistou a upřímnou která může mít klidně čtyři nožičky a po celý rok nosit kožíšek.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...