Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dopis Dominice.

Milá Dominiko. Sedím u malého vánočního stromečku a poslouchám nádherné koledy nazpívané Vaším tatínkem Karlem Gottem co pohladí po duši. A také na něho vzpomínám. Mohl tady ještě nějakou dobu pobýt a prožít krásné vánoce se 

svou báječnou milovanou a milující rodinou, vidět své malé dcerky a vnoučky od Lucky vyrůstat a také mít radost z Vás samé. Určitě by jste mu dala ten nejúžasnější dárek k vánocům co by ho dojal a patrně i rozplakal. Bůh ale rozhodl jinak a Mistr určitě o vánocích zazpívá svůj andělský chorál na nebeském kůru. Zapěje všem duším, které odešly kamsi na druhý břeh a zpříjemní jim vánoce tak jako donedávna rozdával radost nám tady na Zemi. Na pravdě boží mám už nějaký ten pátek své rodiče i spoustu těch nejbližších a také přátel. Ti všichni Vašeho tatínka milovali stejně tak jako já. Vždyť jsem jeho nádhernými písničkami byla doslova odkojená. Vím jak tatínka mrzelo vše to čím jste si v životě prošla a tím mu plně rozumím. I můj tatínek nelehce nesl kterak jsem se v jeden čas zaslepena láskou a mladickou nerozvážností vydala zcela opačným směrem než tím, kterým mě směřoval. A také za mnohá svá neuvážená rozhodnutí zaplatila vysokou daň a možná ji budu platit až dokonce svého života. Jste milá Dominiko báječná a silná žena. Držte se. Mohla jste mít veškerou slávu jež se nebe dotýká, veškeré to světské pábení  ale Vy jste si podobně zrovna jako já tenkrát vybrala svou vlastní cestičku. Nikým nevyšlapanou, trnitou. Šla jste za hlasem svého srdce. Mužem jenž si Vás v cizí zemi postupně vlivem své těžké nemoci začal pomalu přetvářet k obrazu svému až Vás i sebe stáhl na úplné dno. Plně chápu i Vašeho manžela. Maniodepresivní psychózou trpěla bohužel i má maminka a sama vím, kterak tato nemoc dokáže zničit samotného člověka i jeho rodinu. A právě v písních Karla Gotta Vašeho tatínka nalézala tolik potřebnou sílu. Dokonce ho i jednou namalovala a to překrásně. Vy jste po tom všem v sobě dokázala nalézt onu nespoutanou sílu lvice jakou my ženy bezpochybně máme v sobě a tuto již neopětovanou lásku opustit takřka za pět minut dvanáct. Zaslechla jste onen hluboký hlas zvonu z hor země české a rozhodla se vrátit.

A to nikoliv jako žebrající troska zahořklá na celý svět se srdcem plným nenávisti žehrající nad krutostí svého osudu, ale jako krásná, silná a pracovitá žena která se ničeho nezalekne. Nehledala jste po svém příjezdu pomoc od Ivanky, nenakvartýrovala se hned na Bertramku ale ustavičně jste na sobě začala pracovat s pomocí opravdových přátel. A takovýto lidé se poznají v opravdové nouzi. Věřím Vám že jste správná "holka" v jejíž krvi koluje hrdá Gottova krev a tatínek by z Vás měl neskutečnou radost. Nevzdávejte to a bojujte tak jako doposud a především už se do studeného Finska ke svému muži zpět nevracejte. Už by nikdy nemusela být cesta zpátky. Moc Vás za všechno obdivuji stejně tak jako všechny lidi, kteří se ke štěstí dopracovali tvrdou prací, odvahou a nesmírnou houževnatostí. Zdraví i nemocní. Nikoho neobviňují, nežehrají ale naopak na sobě makají. Ještě vydáte spoustu sil než se prosekáte trnitou cestou jakou Vám osud připravil ale cíle určitě dosáhnete a snad i ono to vrtkavé pokakané štěstíčko se na Vás usměje. Jste stejně tak silná žena jako Ivanka, obě máte dobré srdce a to činilo tatínka tak šťastným. A on se o to své božské štěstí dokázal podělit s námi se všemi. Jsme přibližně stejně staré a Vy zlomená osudem stejně tak jako já před léty jste našla vzácný klenot uvnitř sebe samé. Pokoru. Držím Vám milá Dominiko palce a přeji krásné vánoce v obklopení svých nejbližších. A především povězte své mamince spoustu krásných dosud nevyřčených slov, pohlaďte jí po vlasech i po duši. Já jsem to už nestihla. Časem si určitě zpět získáte i srdce Ivanky a dvou mladších sestřiček stejně tak jako sestry Lucie a jejích dvou kloučků. Člověk může mít téměř vše, ale ztratí-li rodinu, zbude v něm jen polovina srdce. Světem kráčí čtyři andělé. Láska, Víra, Odpuštění a naděje. Zcela nedávno se mi dostala do ruky knížka od Filipa Rožka nesoucí název Gump, pes který naučil člověka žít. A stejně tak jako osudem zkoušený Gump se ani já nevzdám a když sedmkrát upadnu, sedmkrát se zvednu. Nevím kdo mi tu ohromnou sílu dal, možná andělé strážní stejně tak jako onomu psímu hrdinovi. Nechť Vás milá Dominiko slova Gumpova naplní vnitřní sílou.

 

Protože to nevzdám.

Když hory doly přede mnou

bojů tisíc nad hlavou

a já nevím kam se hnout, kam dál.

Tak cestou svou pak musím jít

trnitou i kamennou, jenom najít

sílu a chuť žít.

Protože to nevzdám a tak to je

doletím ke hvězdám až kam to jde

ať vítr bouře proti nám tíhu

nesem každej sám.

Nikdy to nevzdám a tak to je.

 

Když mi osud dává za uši

a smutek drtí kosti na duši

je naděje to jediný co mám.

Pak zase začnu bojovat

přestanu svý rány litovat

pro svůj život musí každý běžet sám.

Protože to nevzdám a tak to je.

Autor: Vladislava Chourová | úterý 24.12.2019 0:39 | karma článku: 17,48 | přečteno: 727x
  • Další články autora

Vladislava Chourová

Bydlím u své kočky.

Mnohý řekne jen kočka. Obyčejná svéhlavá kočka, která uzná za vhodné, kdy se má přijít pomazlit nebo si vůbec najít na svého páníčka čas. Moje kočičky však jsou vznešené, umazlené bytosti s velkým kočičím srdíčkem. Prostě dámy i

16.9.2023 v 19:38 | Karma: 19,56 | Přečteno: 402x | Diskuse| Společnost

Vladislava Chourová

MS v hokeji 2023.

Miluji hokej. Vlastně mě k němu přivedl můj tatínek. Zatímco on pln hrdosti celým svým srdcem fandil českému týmu, já jsem zase především v mladším věku fandila své zemi zaslíbené Kanadě, v níž jsem toužila žít. Jenže jak se říká,

16.5.2023 v 17:04 | Karma: 9,24 | Přečteno: 219x | Diskuse| Společnost

Vladislava Chourová

Staří jako Metuzalém a upachtění jako Mojžíš aneb důchod in memoriam.

Metuzalém žil neuvěřitelných 969 let. Tak praví kniha Genesiis. Dle vědeckého bádání se však může jednat o písařskou či překladatelskou chybu a Metuzalém by se na tamní dobu dožil úctyhodného Bohem požehnaného věku 81 let, kdy

13.5.2023 v 15:28 | Karma: 15,27 | Přečteno: 458x | Diskuse| Politika

Vladislava Chourová

Darinka. Tam za duhovým mostem

Tolik let už uplynulo od doby, co jsem opustila říši lidí, svých milovaných a přešla přes duhový most. Je to přesně dvanáct let. A přesto si vše pamatuji úplně přesně. Jako by to bylo včera. Před lety si mě pořídila navzdory svým

16.4.2023 v 14:50 | Karma: 10,09 | Přečteno: 122x | Diskuse| Miniblogy

Vladislava Chourová

Myšpulka z trojské ZOO se loučí se svými přáteli. Ví, že navždy.

Dlouho jsem se neozvala, já vím. Přece jen už jsem kočičí babička a i když stále vitální, věk už se stále více hlásí o slovo a stejně tak,

23.2.2023 v 23:43 | Karma: 24,37 | Přečteno: 552x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 104
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1128x
Kdo vůbec jsem. Prostě obyčejně neobyčejná ženská. Aktivně sportuji, miluji zvířata, přírodu, ráda se podívám na hezký film či přečtu hezkou knížku. Věřím v anděly strážné kteří u mě mají často pohotovost, boží mlýny a lásku, krásnou, čistou a upřímnou která může mít klidně čtyři nožičky a po celý rok nosit kožíšek.

Seznam rubrik