Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bydlím u své kočky.

Mnohý řekne jen kočka. Obyčejná svéhlavá kočka, která uzná za vhodné, kdy se má přijít pomazlit nebo si vůbec najít na svého páníčka čas. Moje kočičky však jsou vznešené, umazlené bytosti s velkým kočičím srdíčkem. Prostě dámy i 

úplné obyčejné holky do nepohody. Však v Egyptě byla právě kočka velebena a považována za královnu. Když jsem si ke své starší kočičce brala maličké koťátko, nalezenečka od popelnice, měla jsem strach, jak se vůbec malé kočičky spolu v malém bytě snesou. Starší kočička zprvu kotě přijmout nechtěla, cítila se uražena, kdo si to vůbec dokáže vstoupit do jejího teritoria a vůbec, ona je přece paní domácí a jen na ní záleží, koho přijme do podnájmu. Lucinka je kříženec mainské mývalí s ragdollem, ale srdíčko má zlaté, ač se občas tváří jako čert.

Na koťátko zprvu syčela, stávkovala ve vaně nebo mu občas nějakou vrazila. Holky kočičí vypadaly legračně, jako David a Goliáš. A ta maličká měla za ušima. Když paní domácí začínala syčet či dokonce vrčet, položila se na zádíčka a dělala mrtvého brouka. Starší kočička ji jen očuchala a šla si po své. Ačkoliv měly každá svůj pelíšek, postel, to bylo ale jiné kafe. Jenže ta patřila především Lucince a vetřelce tam nemínila strpět. A tak si své pozice rozdělily. Myšpulka ležela na jednom konci postele a Lucinka na tom druhém. Do práce jsem odcházela s obavami, jak kočičky spolu přežijí den a hlavně, zda si nějak neublíží. Když jsem se vracela, starší černá kočička mě radostně vítala za dveřmi, Myšpulku jsem ale nikde neviděla. A tak jsem se Lucinky zeptala "nesežrala jsi malého." No a Lucinka se urazila co si to o ní vůbec myslím a odkráčela k mističce.

A maličká Myšpulka, spokojeně si vyspávala v peřinách. Uplynulo pár let a z kočiček jsou ty nejlepší kamarádky. Koťátko přijalo starší kočičku jako svou maminku, která ji naučila všemu, včetně pravidelné očistě kožíšku a také mńoukat. Malá do té doby jen pištěla jako myška. Nyní starší Lucinka oslaví své desáté narozeniny, Myšpulce byly čtyři roky. Je až neuvěřitelné, jak dokázala svou starší kamarádku, gaučového povaleče doslova proměnit. Obě si spolu dokáží dlouhé hodiny hrát jako malá koťata, dokud se neunaví a nesvalí na posteli. Doslova jí jí vlila novou mízu do žil. A jak o ni pečuje, jako o svou maminku s nesmírnou láskou a vděkem. Lucinku miluje až za hrob. Nejméně dvakrát denně jí umyje kožíšek, nevynechá ani čumáček a ouška nebo jí po kočičím namasíruje. No a Lucinka si to náležitě užívá. Vrní jako mašinka.

Jsem ráda tomu, že jsem nezaváhala ani na chvilku a maličkému opuštěnému koťátku jsme s Lucinkou nabídly láskyplný domov, i když to zprvu byla spíše sázka do loterie. Kočičky se milují a do mého domova vnesly tolik lásky, něhy a také hluboké pokory. Občas je mnohem lepší sledovat jejich dovádění než nudný seriál. Jsou to moje zlatíčka i když někdy jsem na pochybách, zda kočičky žijí u mě nebo já u nich. Ale tam kde je láska, je to vlastně jedno. Dnes už vím, že nikdy není pozdě přijmout nového třebaže čtyřnohého přítele. Kočičky si vše dokáží vyříkat po svém stejně tak jako lidé. A tam kde vládne láska nenávist ani zloba nevkročí.

Kočičky jsou láskyplné čisté duše. Neznají závist, zášť a svého páníčka milují se vším všudy, takového jaký doopravdy je. Bez masky a přetvářky. Kočička dokáže být věrná a oddaná až za hrob stejně jako pes. Její láska je nezištná a čistá. Kočičky jsou dámy, chytré, vznešené a ze všeho nejvíce toužící po lásce svého páníčka a teple domova, stejně tak jako pejsci i lidé. Moje holky na mě každý den čekávají za dveřmi a pak mě radostně vítají stejně tak, jako to dělával můj pejsek. 

Mrzí a bolí mě to, co se dnes děje. Kolik kočiček a dokonce kočičích maminek i s koťátky jsou odsouzeny žít na ulici, jen proto, že se jich majitel nabažil, jedná se o nežádoucí dědictví nebo se těhotná kočička stala pro něho přítěží. Tyto čisté a nevinné zvířecí duše ze zlovůle člověka na tomto světě trpí snad nejvíce. A matička země pláče což začínáme pozvolna pociťovat všichni. Snad to jediné, co jde ještě učinit. MILUJ. Vždyť láska dokáže mít tolik podob.

 

Autor: Vladislava Chourová | sobota 16.9.2023 19:38 | karma článku: 19,56 | přečteno: 402x
  • Další články autora

Vladislava Chourová

MS v hokeji 2023.

Miluji hokej. Vlastně mě k němu přivedl můj tatínek. Zatímco on pln hrdosti celým svým srdcem fandil českému týmu, já jsem zase především v mladším věku fandila své zemi zaslíbené Kanadě, v níž jsem toužila žít. Jenže jak se říká,

16.5.2023 v 17:04 | Karma: 9,24 | Přečteno: 219x | Diskuse| Společnost

Vladislava Chourová

Staří jako Metuzalém a upachtění jako Mojžíš aneb důchod in memoriam.

Metuzalém žil neuvěřitelných 969 let. Tak praví kniha Genesiis. Dle vědeckého bádání se však může jednat o písařskou či překladatelskou chybu a Metuzalém by se na tamní dobu dožil úctyhodného Bohem požehnaného věku 81 let, kdy

13.5.2023 v 15:28 | Karma: 15,27 | Přečteno: 458x | Diskuse| Politika

Vladislava Chourová

Darinka. Tam za duhovým mostem

Tolik let už uplynulo od doby, co jsem opustila říši lidí, svých milovaných a přešla přes duhový most. Je to přesně dvanáct let. A přesto si vše pamatuji úplně přesně. Jako by to bylo včera. Před lety si mě pořídila navzdory svým

16.4.2023 v 14:50 | Karma: 10,09 | Přečteno: 122x | Diskuse| Miniblogy

Vladislava Chourová

Myšpulka z trojské ZOO se loučí se svými přáteli. Ví, že navždy.

Dlouho jsem se neozvala, já vím. Přece jen už jsem kočičí babička a i když stále vitální, věk už se stále více hlásí o slovo a stejně tak,

23.2.2023 v 23:43 | Karma: 24,37 | Přečteno: 552x | Diskuse| Ostatní

Vladislava Chourová

Příliš mladí na důchod, příliš staří na práci.

Kdo by to před téměř pětatřiceti lety, kdy se na Václaváku zvonilo klíči ve jménu nové naděje tušil, že stávající ekonomika bude závislá na práci babiček a dědů. Prarodičů utvářející rodinu a pěstujících ve svých vnoučatech něhu,

19.2.2023 v 14:53 | Karma: 43,20 | Přečteno: 10344x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Ruský útok poškodil hotel v Mykolajivu. Cherson znovu zasáhly drony

28. dubna 2024  10:18,  aktualizováno  11:25

Sledujeme online Ruský dronový útok v noci na neděli těžce poškodil hotel v jihoukrajinském městě Mykolajivu. Na...

Železniční koridor mezi Ostravou a Slovenskem stojí, vlak tam srazil člověka

28. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  11:19

Nehoda zastavila v neděli dopoledne dopravu na hlavním železničním koridoru mezi Ostravou a...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, jeden člověk zemřel

28. dubna 2024  11:15

V Ostravě na ulici Rudné poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

Počasí v Česku ovlivní saharský prach, vytvoří oblačnost. Stoupá i riziko požárů

28. dubna 2024  7:47,  aktualizováno  10:32

Počasí v Česku v neděli opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 104
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1128x
Kdo vůbec jsem. Prostě obyčejně neobyčejná ženská. Aktivně sportuji, miluji zvířata, přírodu, ráda se podívám na hezký film či přečtu hezkou knížku. Věřím v anděly strážné kteří u mě mají často pohotovost, boží mlýny a lásku, krásnou, čistou a upřímnou která může mít klidně čtyři nožičky a po celý rok nosit kožíšek.

Seznam rubrik