Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

V garsonce jsem si vytvořila minizoo.

Miluji přírodu, zvířátka a květiny. To jsem zdědila po mamince. Lásku k životu, zvláště k tomu křehkému. Když jsem se počátkem nového roku rozhodla předělat svůj malý byteček, byla jsem naprosto fascinovaná pražskou ZOO kam tak 

ráda jezdím za zvířátky a kde jsem měla tu čest nějaký čas pracovat. A tak i další práci, protože ta v ZOO byla bohužel jen sezónní jsem si zase hledala mezi zvířaty. Protože mi koncem roku skončila pracovní smlouva a na nějaký pátek jsem skončila bez práce, rozhodla jsem se zbytečně nemarnit čas a rozdělila jsem si každodenní úkoly. Nejprve jsem vytříbila skříně.  Ach jo, ty nádherné bleděmodré kalhoty v nichž jsem ještě před deseti lety dělala parádu, a ty květované šatičky jako rozkvetlá louka. Prostě se nějak srazily.S pohnutým srdcem jsem pomalu jednotlivé kousky odkládala do krabice určené pro charitu a z květovaných šatiček jsem ušila hezké polštářky a také jeden úplně maličký do kterého jsem nasypala šantu pro své dvě kočičky. To bylo radosti jako na Starém Bělidle. Kdy já jsem se vůbec takto radovala, tak nějak doopravdy, vnitřně jako malé dítě. Pak jsem se pustila do úklidu a dala pryč všechny ty pracholapy jako vzpomínky na život minulý a také lidi, kteří už mě pomalu ani neznají či já je ne. Ze stěny jsem strhala staré tapety a pak jsem je vymalovala zelenkavou barvou a pak jsem jednu z nich pokryla fototapetou s výhledem na moře. A do prázdných koutů jsem dala květiny do nichž jsem zasadila plameňáky a do okolí dala exotická zvířata. Po pár dnech jedna část bytu připomínala středomoří a ta druhá ZOO. Z kuchyňské linky jsem vyházela oprýskané nádobí a zbavila jsem se tak poloviny různých hrnků a hrníčků. A najednou jakoby nejen do útulného bytečku ale i mě samé něco vplulo. Něco krásného, čistého. Pocítila jsem vnitřní pohodu a klid na dušičce.

Dokonce i na mé odeslané životopisy přišlo pár odpovědí a tak jsem s úsměvem ve tváři vyrazila na pohovory s tím, vzít pro začátek jakoukoliv práci. Člověk s pěti křížky na krku si až tak vybírat nemůže či on by klidně mohl ale někteří zaměstnavatelé mají jiný názor. I když práce je všude dá se říci dostatek na Úřadě práce jsem se setkala s mnoha dlouhodobě nezaměstnanými lidmi kolem šedesátky. Ženami i muži. A ty dá se říci babičky, protože mnohé z nich se chlubily svými vnoučátky jsem litovala. Ztrhané paní z těžké práce kterou vykonávaly po celý svůj život, znavené životem jenž se jim vepsal do tváře, protože chtějí být zároveň vnoučátkům milujícími babičkami které už pomalu nikde nechtějí vzít ani na brigádu. V menším městě si raději vezmou studentku. Je to smutné, odchod do důchodu se posunul pro generaci která celý život poctivě pracovala, vychovala nastupující generaci zatímco ti druzí se jen s otevřenou dlaní povalovali na gauči či raději žebrají. Mladí muži co by mohli skály lámat plni sil. A pak je asi docela rozdíl když někdo pracoval od svých patnácti či osmnácti let a někdo začal až někdy kolem třicítky protože střídal školy jako ponožky a byl věčným studentem. Anebo ho živili rodiče. Takový člověk bude i v pětapadesáti štramák na rozdíl od těch sedřených paní co těžce pracovaly v zemědělství či fabrice.

Najednou jsem i tu svou i když velmi krátkou nezaměstnanost vzala s pokorou a také jako životní zkoušku. Člověk by měl být vděčný za to co má a především za to že je zdravý a může pracovat. Ne každému byl tento vzácný dar zdraví dopřán. To ostatní přijde samo i když vím jak je to těžké. Prostě stále na sobě musím pracovat a nevzdat to hned po první porážce. Snad i proto jsem si utvořila z bytečku relaxační oázu. Žena by neměla nikdy zapomínat sama na sebe což se odrazí ve tváři i v duši. Prostě chci žít v tom co je mi blízké a co tolik miluji. Dopřeji si jediný luxus a to obklopení přírodou a zvířaty. Člověk a tím více ve starším věku už toho v životě moc nepotřebuje, myslím toho přehlcení zbytečnostmi co spíše odebírají energii a také ničí okolní přírodu která snad už ani dýchat nemůže. A to všechno už dávno věděli naši předci. A pak kamarádku beztak nejvíce zajímá zda nemám trochu vína, kočičky nejraději sledují plné krmítko za oknem a tak jako chlapi zůstávají věčnými kluky s těmi svými autíčky a vláčky, tak já jsem zůstala stále tou malou holkou se svými zvířátky. Pamatuji si, kterak moje babička ze záclonek, květovaných závěsů, přehozu přes postel a polštářků které sama šila a vyráběla dokázala vykouzlit kouzelnou světničku v níž nám všem bylo tak hezky. A také měla spoustu zvířat k nimž jsem si už jako dítě vytvořila vřelý vztah. Nikdy neremcala, nenaříkala, na nic si nestěžovala a pracovala dokud to jen šlo. A především byla šťastná. Život brala takový jaký je a stárla s grácií.

Omlouvám se poprvé jsem se pokusila vložit obrázky ale nějak mi nejdou správně natočit. Třeba někdo bude vědět jak na to. Pořád se učím.

 

 

Autor: Vladislava Chourová | sobota 25.1.2020 15:27 | karma článku: 17,62 | přečteno: 465x
  • Další články autora

Vladislava Chourová

Bydlím u své kočky.

Mnohý řekne jen kočka. Obyčejná svéhlavá kočka, která uzná za vhodné, kdy se má přijít pomazlit nebo si vůbec najít na svého páníčka čas. Moje kočičky však jsou vznešené, umazlené bytosti s velkým kočičím srdíčkem. Prostě dámy i

16.9.2023 v 19:38 | Karma: 19,56 | Přečteno: 402x | Diskuse| Společnost

Vladislava Chourová

MS v hokeji 2023.

Miluji hokej. Vlastně mě k němu přivedl můj tatínek. Zatímco on pln hrdosti celým svým srdcem fandil českému týmu, já jsem zase především v mladším věku fandila své zemi zaslíbené Kanadě, v níž jsem toužila žít. Jenže jak se říká,

16.5.2023 v 17:04 | Karma: 9,24 | Přečteno: 219x | Diskuse| Společnost

Vladislava Chourová

Staří jako Metuzalém a upachtění jako Mojžíš aneb důchod in memoriam.

Metuzalém žil neuvěřitelných 969 let. Tak praví kniha Genesiis. Dle vědeckého bádání se však může jednat o písařskou či překladatelskou chybu a Metuzalém by se na tamní dobu dožil úctyhodného Bohem požehnaného věku 81 let, kdy

13.5.2023 v 15:28 | Karma: 15,27 | Přečteno: 458x | Diskuse| Politika

Vladislava Chourová

Darinka. Tam za duhovým mostem

Tolik let už uplynulo od doby, co jsem opustila říši lidí, svých milovaných a přešla přes duhový most. Je to přesně dvanáct let. A přesto si vše pamatuji úplně přesně. Jako by to bylo včera. Před lety si mě pořídila navzdory svým

16.4.2023 v 14:50 | Karma: 10,09 | Přečteno: 122x | Diskuse| Miniblogy

Vladislava Chourová

Myšpulka z trojské ZOO se loučí se svými přáteli. Ví, že navždy.

Dlouho jsem se neozvala, já vím. Přece jen už jsem kočičí babička a i když stále vitální, věk už se stále více hlásí o slovo a stejně tak,

23.2.2023 v 23:43 | Karma: 24,37 | Přečteno: 552x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54,  aktualizováno  16:34

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. V úterý odpoledne o tom informovala na svém webu....

  • Počet článků 104
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1128x
Kdo vůbec jsem. Prostě obyčejně neobyčejná ženská. Aktivně sportuji, miluji zvířata, přírodu, ráda se podívám na hezký film či přečtu hezkou knížku. Věřím v anděly strážné kteří u mě mají často pohotovost, boží mlýny a lásku, krásnou, čistou a upřímnou která může mít klidně čtyři nožičky a po celý rok nosit kožíšek.

Seznam rubrik